czwartek, 8 marca 2012

Ciastka grzybki

Mam formę i przepis.
1 margaryna
0,5 szklanki cukru
pół śmietany (dużej)
1 łyżka octu
1 łyżeczka sody
2,5 szklanki mąki krupczatki (ciasto jest lepsze, bardziej kruche)
2 żółtka
Krem
Według swego uznania - może budyniowy jak do karpatki?
Ze wszystkich składników zagnieść ciasto. Mąki dodać tyle, aby ciasto było konsystencji ciasta jak na pierogi. Formę rozgrzewamy na gazie, z kawałka ciasta wałkujemy placuszek, układamy na jednej części orzesznicy i pieczemy na gazie z obu stron około 4 minuty.
Upieczone placuszki układamy jeden na drugi, potem wycinamy lub wyłamujemy "grzybki". Nadziewamy kremem, sklejamy, obtaczamy pudrem. Ciastkowe foremki możemy upiec tydzień, nawet dwa tygodnie wcześniej a napełnić kremem dzień przed spożyciem.
Zamiast całych płatów ciasta można do zagłębień wkładać kulki ciasta - wtedy nie trzeba wyłamywać. Zalecane jest używanie formy na kuchniach gazowych i elektrycznych. Na kuchniach z płytą ceramiczną należy zachować szczególną ostrożność, bo łatwo o uszkodzenie płyty.
Ktoś robił??
Szukam jeszcze formy na orzeszki!
www.nomart.istore.pl

3 komentarze:

  1. A ja mam ,a ja mam :) . jedna z orzeszkami a druga mieszana ,grzybek szyszka kwiatek orzeszek. Od momentu jak mam właśnie płytę ceramiczną robię bardzo rzadko bo muszę korzystać z gazu na działce ale mam jeszcze takie do piekarnika,ale to już niestety nie jest to samo .

    OdpowiedzUsuń
  2. podaj przepis na ciasto i krem!!!

    OdpowiedzUsuń