piątek, 26 stycznia 2018

Piszinger z masą czekoladową bez mleka w proszku

 Przepis znaleziony tutaj, ale nieznacznie zmieniony.
  • 1 opakowanie wafli,
  • 250 g masła lub margaryny (dałam margarynę)
  • 4 łyżki kakao,
  • 1 szklanka drobnego cukru (mój był normalny)
  • 1/2 szklanki mleka,
  • 2 płaskie łyżki mąki pszennej,
  • 4 łyżki wiórek kokosowych (zabrakło w domu)
  • pół słoika dżemu z zielonych pomidorów wymieszany z dużą łyżką konfitury z płatków róży (to już mój dodatek, bo coś mało mi tej masy wyszło)
W rondelku, na małym ogniu, rozpuścić margarynę/masło. Gdy już będzie prawie rozpuszczone dodać cukier, kakao i mleko. Dokładnie wymieszać, aby nie powstały żadnego grudki.
Dodać mąkę i mieszać na małym ogniu, doprowadzić do wrzenia i od razu zdjąć ze źródła ciepła. Dodać wiórki kokosowe i wymieszać. Odstawić aby lekko przestygła, a następnie smarować wafle, jeden po drugim. Oczywiście górny zostawić bez polewy ;)
Odstawić na około 2-3 godziny (docisnęłam książkami), a później pokroić - znikł za szybko.
Środkową warstwę stanowił dżem i na wierzch reszta masy. 
Najlepsze jest to, że na następny dzień przywieźli mleko w proszku do sklepu (na zamówienie, bo granulowane jest zawsze).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz